Meldpunt Energiearmoede

De energieprijzen stijgen al jaren en nu er oorlog is in Oekraïne zijn de prijzen voor gas en brandstof nog veel sneller gestegen. De energielasten zullen waarschijnlijk de komende periode stijgen. In Berkelland hebben steeds meer huishoudens moeite om hun energierekening te betalen. Als mensen meer dan 10% van hun inkomen aan energie besteden, is er sprake van energiearmoede. De PvdA Berkelland opent een meldpunt om dit probleem in Berkelland in kaart te brengen.

Energiearmoede komt vooral voor bij mensen met een laag inkomen. Het kan mensen met een smalle beurs diep in de problemen brengen. De precieze omvang en de persoonlijke gevolgen zijn te vaak niet in beeld. De gemeente en andere instanties kunnen in veel gevallen ondersteuning bieden, onder andere met energiecoaches en een tegemoetkoming in verband met de hoge energierekening. Maar daarvoor moeten we wel de omvang van de energiearmoede in beeld krijgen.

Meldpunt Energiearmoede

Met het Meldpunt Energiearmoede wil de PvdA Berkelland aantonen welke problemen er spelen bij Berkellanders met hoge energielasten. U kunt uw ervaringen met ons delen door hier het formulier in te vullen. Door het invullen van onderstaand formulier willen we het probleem (energiearmoede) in kaart brengen. Met de feiten op zak zetten wij ons in om een einde te maken aan energiearmoede in de gemeente Berkelland.

Meldpunt energiearmoede

Kunt u uw energierekening nog betalen?
In wat voor huis woont u?
Zijn uw energielasten het afgelopen jaar gestegen?
Wat vindt u van uw energierekening, als u kijkt naar de grootte van uw woning?
Gebruikt u minder energie dan u eigenlijk zou willen, omdat de energierekening anders te hoog wordt?
Welk deel van uw inkomen besteedt u aan energie (gas, warm water, stookkosten, elektriciteit)?
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.