Fracties: geen niet-integer handelen

21 juli 2023

Gemeenteraadsfracties spreken unaniem vertrouwen uit in de burgemeester, de gemeentesecretaris en een medewerker in integriteitkwestie.

De (leden van de) gemeenteraad hebben afgelopen week kennis kunnen nemen van het rapport Uitkomsten feiten en integriteitonderzoek, dat is uitgevoerd door Capra Advocaten. Dit onderzoek is ingesteld naar aanleiding van een melding van een burger tijdens de raadsvergadering van 18 april 2023 over mogelijk niet integer handelen.

De conclusie uit dit onderzoek is duidelijk: er is geen sprake van niet integer handelen door de burgemeester, de gemeentesecretaris of een medewerker van de gemeente Berkelland.

Namens alle in de gemeenteraad vertegenwoordigde partijen oordelen de fractievoorzitters dat er een degelijk onderbouwd en goed verifieerbaar rapport ligt. Zij onderschrijven de conclusie unaniem. “Wij gaan ervan uit, dat hiermee de discussie rondom deze integriteitkwestie afgesloten is. Daarnaast hopen wij dat voor de burgemeester, de gemeentesecretaris en de medewerker persoonlijk en voor hun naasten een onzekere tijd kan worden afgerond.”