Gemeente voert bomenmotie uit

Door Jorrit Hondorp op 17 oktober 2023

Meer bomen in Berkelland, voor elke Berkellander een boom erbij! Dat vroeg de PvdA-fractie met een motie in de raadsvergadering van 5 november 2019. De motie haalde het, en nu kondigt het gemeentebestuur een grote vergroening voor de komende tien jaar aan. Dat was afgelopen week te lezen in dit artikel in Tubantia.

B en W van Berkelland leggen binnenkort aan de gemeenteraad een groenbeleidsplan en groenstructuurplan voor. In het artikel somt de wethouder enthousiast de groenplannen op: meer bomen, en ook meer struiken. Onze motie zelf is niet meer terug te zien voor wie nu in de krant over de groenplannen leest. Maar maakt dat wat uit? Wij zijn vooral heel blij dat onze motie van vier jaar geleden nu bijdraagt aan een aanzienlijke vergroening van onze gemeente. Bomen vangen CO2, geven zuurstof, bieden verkoeling, houden water vast en vormen een leefomgeving voor allerlei soorten. Zo bouwen we verder aan het behoud van klimaat, natuur en biodiversiteit voor de generaties na ons.

Jorrit Hondorp

Ik ben een trotse vader van twee kinderen, en ben als accountmanager bedrijven het eerste aanspreekpunt voor de agrarische sector bij de gemeente Oude IJsselstreek. In een samenleving mag je verschillen van elkaar, sterker nog: dat is zelfs nodig! Respect, gelijkheid en recht op een goede toekomst voor ieder mens, dat is de basis waar

Meer over Jorrit Hondorp