Door Betsy Wormgoor op 21 februari 2022

Buslijn 56

Vanaf 12 december 2021 is lijn 56 vervallen en is het niet meer mogelijk om rechtstreeks vanuit Borculo naar Deventer te reizen per bus. Dat betekent concreet minder comfort voor reizigers. Ze moeten langer reizen en wachten, vaker overstappen en meer betalen voor hun reis.

De PvdA vindt dat Berkelland zo goed mogelijk bereikbaar moet zijn met het openbaar vervoer. Met de VVD, GroenLinks en Gemeentebelangen dienden we een motie in die het college verzoekt om met de gemeente Lochem te gaan overleggen met Arriva. We willen dat de rechtstreekse verbinding van Borculo naar Deventer wordt hersteld, uiterlijk bij de start van de nieuwe dienstregeling in december van dit jaar.

Lees de motie die unaniem werd aangenomen

Zie het nieuwsbericht in Tubantia van 21 februari 2022

Betsy Wormgoor

Samen met u wil ik de gemeente Berkelland socialer, sterker en mooier maken. Hier moet iedereen de kans krijgen om te groeien en zich te ontwikkelen, een leven lang. Als docent Taalbeheersing aan Hogeschool Windesheim coach ik jonge journalisten in opleiding. Ik help hen een eigen geluid te vinden, voor een goede start van hun