Rode Taart voor pleegouders Tiny en Karel

Door Rob Hofman op 30 april 2023

Op 25 april ontvingen Tiny en Karel uit Eibergen een Rode Taart van de PvdA-fractie. Ron Smits en Rob Hofman brachten de taart – die direct op tafel kwam, met koffie erbij.

Tiny en Karel zorgen al vele jaren liefdevol voor hun pleegkind Tessa. Daarbij onderhouden ze goed contact met Tessa’s moeder, die het ouderlijk gezag heeft.

Dertig jaar geleden kwam het Amsterdamse stel in Eibergen wonen. Sinds die tijd wonen Tiny en Karel met veel plezier tussen de Achterhoekers. Ze zijn allebei helemaal op de hoogte van de politieke ontwikkelingen in de gemeente. Bij de koffie spraken we onder andere over de bereikbaarheid van de zorg, over het openbare groen in Berkelland, en natuurlijk over hun rol als pleegouder.

Wanneer een kind om wat voor reden dan ook niet thuis kan wonen, kan het opgevangen worden in een pleeggezin. Hierdoor leeft het kind in een natuurlijke gezinssituatie, en dat is in alle opzichten het beste voor zijn welzijn en ontwikkeling. In Nederland krijgen bijna 23.000 kinderen pleegzorg, en pleeggezinnen of -ouders zijn er nooit genoeg. Meer over pleegzorg is te lezen op www.pleegzorg.nl. De Partij van de Arbeid vindt het belangrijk dat elk kind, wat zijn thuissituatie ook is, de juiste zorg krijgt. Lees hier het landelijke PvdA-standpunt over de zorg voor kinderen en over pleegzorg.

Rob Hofman: ‘Wij vinden dat deze mensen echt een compliment verdienen. Het geven van pleegzorg is niet altijd even makkelijk, Tiny en Karel worden ook een dagje ouder, en het is geweldig om te zien hoe betrokken ze zijn bij Tessa.’

Weet jij iemand die iets moois en sociaals doet in de samenleving? Doe een voorstel aan de fractie en wie weet ontvangt diegene wel de volgende Rode Taart!

Rob Hofman

Mijn naam is Rob Hofman. Twintig jaar geleden ben ik met gezin vanuit de Randstad naar Neede verhuisd. Mijn achtergrond is bedrijfseconomie en fiscale economie. Wat ik mooi vind aan Berkelland en de Achterhoek ? Naast heel veel andere zaken: het aangename woonklimaat en levensritme, de saamhorigheid en verbondenheid, en het coulisselandschap. Ik vind het

Meer over Rob Hofman