Kulturhusen, omarmd door de gemeenschap

Dorpshuizen zijn het knooppunt van voorzieningen die elkaar steunen en onmisbaar zijn in de dorpskern. Die kulturhusfunctie wil de PvdA graag ondersteunen, op voorwaarde dat ook de gemeenschap zich ervoor inzet.

Een dorpshuis of kulturhus is het kloppend hart van elk dorp: het brengt allerlei verenigingen, organisaties en instellingen bij elkaar op één toegankelijke, praktische en sfeervolle locatie. Een speelotheek, een muziekvereniging, een podium of een huisartsenpost zijn heel verschillende organisaties, maar allemaal hebben ze een belangrijke functie in het dorp. De gebruikers van het kulturhus bundelen hun krachten: ze delen de kosten van een gebouw en kunnen kennis uitwisselen. Zo kunnen belangrijke voorzieningen in de kernen blijven bestaan. De PvdA is bereid om dorpshuizen en kulturhusen financieel te steunen, maar niet zonder meer. Voorwaarde is dat de gemeenschap het kulturhus omarmt, er gebruik van maakt en zich inzet voor het behoud.

Ontvang regelmatig per e-mail bericht van de afdeling Berkelland